• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ETT 215
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrencilerin elektronik ortamlarda pazarlama ve satış teknikleri ve uygulamaları hakkında temel bir bilgi ve duyuşsal özelliklere sahip olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Dijital ortamlarda pazarlama yöntemleri, pazar araştırması teknikleri, sosyal medya kullanımı ve marka yönetimi, internet yoluyla müşteri ilişkileri hakkında teorik ve uygulamalı bilgileri, e-satışı arttırma yöntemleri.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Benzetim, 5: Vaka
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B:Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuvar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

  1. Dijital ortamlarda pazarlamanın yapısını kavrayabilir.

 

2

1,2,3

A

  1. E-pazarlama ve internet teknolojilerinin özelliklerini karşılaştırabilir.

 

4

1,2,3

A,C

  1. E-pazarlama ve konvansiyonel pazarlama yöntemleri arasında ilişki kurabilir.

 

2,4

1,3,12

A,C

  1. E-pazarlama ve sosyal medya arasındaki farkları değerlendirir.

 

2

1,3,12

C

  1. Dijital ortamlarda gerekli pazarlama yöntemleri araştırmalarını yapabilme.

 

 

1,7

1,2,3

A,C

  1. İşletmenin e-pazarlama ihtiyaçlarına uygun güncel araçları kullanabilme.

 

3,4,5

1,12

C

  1. E- satışı arttırmak için sosyal medyayı nasıl kullanacağını bilir.

 

5,6,7

1,2,3

A,C

  1. İşletme içinde internet ortamındaki pazarlama süreçleri ile ilgili sorunları belirleyebilir.

 

2,9,10

1,2,12

C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

GİRİŞ, E-PAZARLAMA TEMEL KAVRAMLAR

 

2

STRATEJİK E-PAZARLAMA VE PERFORMANS METRİKLERİ

 

3

E-PAZARLAMA PLANI

 

4

E-PAZARLAMA FIRSAT ANALİZİ VE E-PAZAR ARAŞTIRMASI

 

5

ETİK VE YASAL YÖNLER

 

6

ÇEVRİMİÇİ MÜŞTERİ DAVRANIŞI

 

7

MIDTERM WEEK

 

8

SEGMENTASYON VE HEDEF KİTLE STRATEJİLERİ

 

9

ÜRÜN VE FİYAT ANALİZİ

 

10

FARKLILAŞTIRMA VE KONUMLANDIRMA STRATEJİLERİ

 

11

PRİVATE SHOPPİNGTE HEDEF KİTLE SEÇME

 

12

E-SATIŞI ARTTIRMAK İÇİN SOSYAL MEDYAYI NASIL KULLANMALIYIZ?

 

13

E- SATIŞTA İÇERİĞİN ÖNEMİ

 

14

TÜRKİYE’DE E-PAZARLAMA

 

15

Final